7786825

一语成谶在丝路,道破红尘于彼端

【冬霜】一些短打

一些意味不明的短打,含有一些些三次,就*那,关于洛基在漫威(电影和电视剧,不含漫画)形象中越来越烂这件事



I want those I love, those who love me, to be happy at the sight of a shooting star, to be happy at the sight of birds playing on branches, to be free to sing in the sun.

Not like me, in the shadow of war and disaster and lies, without freedom, without knowing the truth, like a clown at the mercy of fate, like a robot nightingale singing what they want me to sing.

我希望我所爱的、爱我的,能因看见璀璨星空中的流星而高兴,能因看见鸟儿在枝头嬉戏而喜悦,能因在阳光下肆意歌唱而自由。

而不是像我一样,置身于阴影下的战火、灾难与谎言旁,没有自由,不明真相,像个小丑一样任人摆布着命运,像只机器夜莺样只能唱出他们想要我所唱。)*




From the flames of war have I come, from the flames of war have I gone, lies have been my life and my epitaph, remember me, though my soul shall be scattered far and wide,there is no home.

(我自战火中来,又自战火中而去,谎言是我的一生,也是我的墓志铭,请牢记我,即使我将魂散四方,再无故乡。)


评论

热度(35)

  1. 共1人收藏了此文字
只展示最近三个月数据